رفع اضطراب در سگ ها

رفع اضطراب در سگ ها

اضطراب در سگ ها دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آن‌ها می‌توان به قرارگیری در محیط جدید، حضور نداشتن صاحب و یا وجود تغییرات ناگهانی اشاره کرد. استرس و اضطراب در سگ ها می‌تواند، تاثیر مستقیمی در سلامتی آن‌ها داشته باشد به همین دلیل برای رفع اضطراب در سگ باید اقداماتی را انجام دهیم.

  • در بسیاری از مواقع ممکن است که استرس در سگ ها به طور موقتی و کوتاه مدت باشد که در این شرایط با کمی محبت و نوازش می‌توان، اقدام به رفع استرس در سگ ها نمود.

 

  • اگر پس از به وجود آوردن تغییرات در سبک زندگی حیوان خانگی خود متوجه اضطراب آن شدید، با فراهم کردن شرایط قبلی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد به وجود آوردن تغییرات در سبک زندگی حیوان دلبندتان را دارید، بهتر است که این کار به آهستگی و تدریجی انجام شود.

 

  • در صورتی که حیوان شما در کنار پت دیگری زندگی می‌کرد و در حال حاضر از آن جدا شده، بهتر است که وسایل و یا مواردی که باعث به یادآوردن آن می‌شود را از حیوانتان دور کنید.

 

  • اگر متوجه اضطراب مداوم و همیشگی در حیوان خانگی‌تان شدید، باید برای درمان به کلینیک دامپزشکی مراجعه کنید تا مشکل توسط افراد متخصص بررسی شود.

6 دلیل اصلی اضطراب در سگ ها

سگ ها موجودات به شدت احساساتی هستند به همین دلیل بسیاری از شرایط و اتفاقات می‌تواند، باعث به وجود آمدن استرس و اضطراب در سگ ها شود اما متداول ترین دلایل اضطراب سگ شامل موارد زیر می‌شود:

  1. به وجود آمدن تغییرات در سبک زندگی (جا به جایی محل زندگی، تغییر دکوراسیون، نبود اسباب بازی مورد علاقه)
  2. آشنا نبودن محیط زندگی و دوری از صاحب
  3. به وجود آمدن تغییرات در رژیم غذایی
  4. ورود حیوان جدید به محل زندگی سگ
  5. تنهایی در شرایطی که با حیوان دیگری زندگی می‌کرد
  6. صدا آژیر، موسیقی، بوق خودرو و هر صدایی که باعث آزار سگ شود

 

رفع اضطراب در سگ ها

از کجا بدانیم که سگ دچار استرس شده است؟

در صورتی که هریک از علائم زیر را مشاهده کردید، باید بدانید که حیوانتان دچار استرس شده است:

  • لیس زدن و جویدن مداوم موها
  • از بین بردن اسباب بازی و تخریب آن‌ها
  • یبوست یا اسهال
  • کاهش اشتها و وزن
  • لرزش بدن، پارس کردن و کج‌خلقی

 

درمان استرس سگ ها

درمان استرس سگ بر اساس شرایط آن متفاوت است، در واقع اگر میزان اضطراب و استرس سگ کم باشد با کمی محبت، نوازش و بازی کردن می‌توان این مشکل را برطرف کرد اما در بسیاری از شرایط امکان دارد که این استرس یک مشکل همیشگی باشد که در این شرایط باید از یک فرد متخصص مشاوره گرفت. فراموش نکنید که اضطراب مداوم در سگ ها می‌تواند، تهدیدی جدی برای سلامت آن‌ها باشد.

 

اضطراب در سگ ها

 

سخن پایانی:

اگر حیوان خانگی‌تان، یکی از علائم استرس و اضطراب را داشت، با انجام موارد گفته شده در این مقاله تلاش کنید تا آن را آرام کنید اما اگر تمامی روش‌های گفته شده را برای از بین بردن استرس در سگ استفاده کردید و مشکل حل نشد، حتما این موضوع را با یک دامپزشک در میان بگذارید تا به سرعت اقدامات لازم انجام شود.

اگر برای دریافت اطلاعات نیاز به مشاوره تخصصی دارید، می توانید با شماره های درج شده در بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

شماره تماس: 22384800

صفحه اینستاگرام: dr.taghipour.pethospital@

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *