هر چند وقت یکبار حیوانات خانگی رو ببریم حمام؟چجور بشوریم؟

 

(سگ و گربه)

هر چند وقت یکبار حیوانات خانگی رو ببریم حمام؟ساختار پوست انسان با حیوانات متفاوت است. در سطح پوست حیوانات غدد عرق وجود ندارد. شست شو بیش از اندازه باعث خشکی پوست شده و در صورت استفاده از شامپو ها و صابون های انسانی میزان خشکی پوست تشدید می شود. زمان پیشنهادی برای شست و شو هر 3 هفته الی2 ماه یکبار برای سگ می باشد که باید با شامپوی مخصوص انجام شود و برای گربه ها این زمان را می توان تا 2برابر افزایش داد. در صورت حساسیت زیاد صاحب حیوان اگر مجبور به شست شو شده باشد بهتر است با آب خالی حمام شود (بدون موادشوینده).

شستشوی توله سگ ها و بچه گربه ها قبل از واکسن های اولیه اصلا پیشنهاد نمی شود زیرا استرسی که به حیوانات وارد می شود سیستم ایمنی رو تحت تاثیر قرار داده و احتمال رخ دادن مریضی های ویروسی مانند پاروا و دیسمپر در سگ ها و بیماری پن لوکوپنی در گربه ها رو  بسیار بالا میبرد. به همین دلیل پیشنهاد میشود از استحمام توله ها جدا خود داری شود.

شست و شوی جوندگان ( خرگوش و همستر)

به دلیل هیپوترم شدن (افت شدیددمای بدن) میتواند بسیار خطرناک باشد پس اصلا توصیه به استحمام این حیوانات نمی شود. به جای حمام میتوان از شامپو های خشک (به صورت پودر) موضعی بدون نیاز به شست و شو استفاده نمود و یا میتوان از شامپو هایی که شکل فوم میباشد به صورت موضعی و بدون نیاز به آب کشیدن استفاده کرد.