همه چیز خواری یا مدفوع خواری 

یکی از سوالاتی که خیلی مطرح میشود  این هست که بچه ها بعد از یک مدت تبدیل میشوند  به یک جارو برقی زنده و شروع میکنند به همه چیز خواری برای مثال گچ دیوار،نخ و غیره ،گاهی این قضیه پیشرفته تر میشود و حیوانات شروع میکنند به مدفوع خواری .

 اما چه عواملی باعث انجام این کار ها میشوند؟

دو عامل باعث میشود که بچه ها این کار ها رو انجام بدهند:

اولین علت میتواند مشکلات رفتاری باشد، هر اتفاق جدیدی که باعث میشود بچه ها استرس بگیرند یا براشون ناخوشایند باشد که شروع کنند به انجام این کارها و اما دومین دلیل بحث تغذیه ای میباشد که در کنار بحث تغذیه ای بحث بیماری هایی مثل دیابت، تیروئید و یا حتی ایمبالانس  های هورمونی هم پایه گذار این قضیه هستند که باعث میشوند بچه ها این علامت ها را از خود به نمایش بگذارند.

حالا چه کارهایی میشود برای جلوگیری از همه چیز خواری انجام داد؟

اولین کار میتوانید از شربت فروگلوبین استفاده کنید، که بسیار کمک کننده و کمبود های تغذیه ای( مینرال ها) را جبران میکند و بچه ها کمتر این علائم رو نشان میدهند و دومین کار استفاده از پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان ها است که با توجه به اندازه ای که پشت بسته بندیشون نوشته شده میتوانید استفاده کنید. 

و اما در نهایت اگر براتون انجام کار های بالا مقدور نبود یکی دیگر از کار هایی که میتوانید انجام دهید،تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید و حجم غذاشون را کاهش بدهید با انجام این کار میزان جذب غذادر دستگاه گوارش افزایش میابد و باعث میشود تا حد زیادی این مشکلات بر طرف شوند.

و اما هنگام مشکلات رفتاری چه کاری میتوان انجام داد؟

بهترین و آسون ترین کار جمع آوری چیزهایی هست که اگر جلوی بچه ها باشد شروع میکنند

به خوردنشون از جمله نخ و یا حتی جمع آوری مدفوعشون بلافاصله پس از مدفوع کردن، این

کار باعث میشود که تا حد بسیار زیادی جلوگیری شود از تکرار این رفتار و از بین رفتن این عادت.