نحوه تمیز کردن اسهال سگ

ترسی که در بین همه ی صاحبان سگ ها وجود دارد این است که یک روز صبح از خواب بیدار شوند و ببینند اتاق را اسهال سگ فرا گرفته، به این دلیل که در طول شب سگ دچار ناراحتی معده شده است. روش صحیح تمیز کردن این لکه ها بسیار مهم است، زیرا لکه ها ناخوشایند هستند و شما نمی خواهید که بوی بد در خانه ی شما بماند. علاوه بر این، بوی ماندگار مدفوع و ادرار می تواند سگ را به همان نقطه بازگرداند تا دوباره به عنوان یک توالت از آن استفاده کند. برای جلوگیری از همه این مشکلات، مهم است که به سرعت و به طور موثر ناحیه ی موردنظر را پاکسازی و ضد عفونی کنید.

روش اول : تمیز کردن اسهال از یک سطح جامد

  1. از دستکش لاتکس یکبار مصرف استفاده کنید تا دست تان آلوده نشود. همچنین، یک کیسه پلاستیکی باز را در کنار خود قرار دهید، به طوری که بتوانید مدفوع را داخل آن بندازید (توجه داشته باشید که کیسه ی پلاستیکی سوراخ نباشد).
  2. محل مدفوع را تمیز کنید. شما بایستی مدفوع را قبل از خشک شدن بر روی سطح تمیز کنید، زیرا اگر خشک شود، پاک کردن آن سخت تر می شود. پاک کردن اسهال بهتر است با استفاده از کاغذ یکبار مصرف یا حوله های قدیمی انجام بگیرد که بعد از استفاده، آن را دور بیندازید.
  3. ناحیه ی موردنظر را با یک پاک کننده تمیز کرده و آن را ضد عفونی کنید. از یک پاک کننده که برای کف اتاق شما بی خطر است، استفاده کنید. سپس باید بوی مدفوع را از بین ببرید تا سگ تان بعدا از نقطه ی موردنظر به عنوان محل مدفوع استفاده نکند (سگ ها معمولا در جایی مدفوع می کنند که بوی مدفوع خود را در آنجا احساس کنند). از بین برنده بوی مدفوع در هر فروشگاه حیوان خانگی موجود است که بهتر است همیشه یکی از آن را در خانه داشته باشید که در موارد ضروری از آن استفاده کنید. فقط مطمئن شوید پاک کننده ای که انتخاب می کنید، برای کف اتاق شما بی خطر باشد.

 

روش دوم : پاک کردن اسهال از روی فرش

  1. خودتان را برای تمیز کردن آماده کنید. برای انجام این کار بهتر است که از دستکش لاتکس یکبار مصرف استفاده کنید تا از دست هایتان آلوده به مدفوع نشود. یک کیسه پلاستیکی کنار خود بگذارید تا مدفوع را داخل آن بیاندازید.
  2. محل دفع مدفوع را در اسرع وقت تمیز کنید. شما بایستی قبل از اینکه مدفوع خشک شود، این کار را انجام دهید. بهتر است این کار را با استفاده از کاغذ یکبار مصرف یا با استفاده از حوله های قدیمی که می توانید پس از مصرف آن ها را دور بیندازید، انجام دهید.
  3. اگر مدفوع روی فرش است، سعی کنید با استفاده از کناره ی یک وسیله ی لبه دار (مانند چاقو)، مدفوع را از روی سطح فرش بردارید. این کار باید قبل از استفاده از هر نوع پاک کننده روی فرش انجام بگیرد.
  4. ناحیه ی موردنظر را بشویید، سپس آن را خشک کنید (به شرطی که دیگر مدفوعی روی آن نباشد). یک حوله کاغذی یا سایر انواع حوله یکبار مصرف را روی ناحیه ی موردنظر بگذارید، سپس به آرامی بر روی آن فشار وارد کنید تا رطوبت ناحیه ی موردنظر را جذب کند (فشار بیش از حد وارد نکنید، زیرا ممکن است باقی مانده ی مدفوع را به عمق فرش برسانید). سپس آب سرد را روی آن ناحیه اسپری کنید و سپس خشک کنید. دوباره این کار را تکرار کنید تا نشانه ای از مدفوع باقی نماند. با انجام این کار، ناحیه ی موردنظر را بدون خیس شدن کامل، با آب خواهید شست. سعی کنید از ساییدن فرش اجتناب کنید، زیرا این کار می تواند به الیاف فرش آسیب برساند و بافت و ظاهر آن را تغییر می دهد.
  5. در مرحله ی آخر از شامپو فرش استفاده کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا هیچ اثری از لکه بر روی فرش باقی نماند. اگر نمی توانید این مراحل را به خوبی انجام دهید، بهتر است که با قالیشویی ها تماس بگیرید تا شستشوی آن را بهشون بسپارید.

6 . می توانید از محلول های شوینده بیولوژیکی نیز استفاده کنید. ناحیه ی موردنظر را با این محلول ها اسپری کرده و در آخر آن را شسته و خشک کنید. در صورتی که به این محلول ها دسترسی دارید، می توانید آن را به شامپو فرش ترجیح دهید. مزیت این روش این است که علاوه بر لکه گیری، بوی مدفوع را نیز از بین می برد. دقت کنید که قبل از استفاده از هر نوع پاک کننده، آن را روی یک نقطه ی کوچک از فرش تان آزمایش کنید (از فروشنده نیز بپرسید و برچسب روی بطری را نیز به طور کامل بخوانید که بعدا مشکلی برای فرش تان پیش نیاورد).

  1. اگر به محلول های تجاری دسترسی ندارید، از یک محصول خانگی استفاده کنید. شما می توانید بیکربنات سدیم (جوش شیرین) را روی فرش بپاشید، سپس آن را با آب بشویید. همچنین می توانید از سرکه رقیق شده برای تمیز کردن فرش استفاده کنید. این محلول شامل مخلوط کردن یک پیمانه آب و یک پیمانه سرکه سفید است، بنابراین 1پیمانه سرکه سفید را به یک پیمانه آب اضافه کنید. ناحیه ی موردنظر را با محلول خیس کرده و سپس آن را خشک کنید (چند بار این کار را انجام دهید تا هیچ اثری از لکه و بو بر روی فرش باقی نماند). راه حل دیگر این است که محلول شامل 16 گرم مایع پراکسید هیدروژن با 1 قاشق چای خوری از مایع ظرف شویی و 1 قاشق غذا خوری جوش شیرین آماده کنید. این محلول را روی لکه بریزید و اجازه دهید که به مدت 5 دقیقه خیس شود، سپس از آب تازه برای شستن آن استفاده کنید. به عنوان مرحله نهایی، شما می توانید روی لکه بیکربنات سدیم بپاشید و اجازه دهید تا یک ساعت یا بیشتر بماند. این روش بوی باقیمانده را از بین می برد. بعد از پایان کار با استفاده از جاروبرقی بیکربنات سدیم را از روی فرش بردارید.