بهترین دارو برای عفونت کبوتر

 

 

 

بهترین دارو برای عفونت کبوتر

 

قبل از اینکه در رابطه با بهترین دارو برای عفونت کبوتر صحبت کنیم، بد نیست بدانید که پرندگان نسبت به سایر حیوانات عموما بیشتر درگیر بیماری‌های میکروبی و باکتریایی هستند،

 

چنین بیماری‌هایی را می‌توان با آنتی‌بیوتیک درمان نمود، اما آنتی‌بیوتیک درمانی از چند قانون پیروی می‌کند.

 

متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل استفاده مکرر از آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف، برخی از باکتری‌ها در مقابل آنتی‌بیوتیک‌های رایج مانند تتراسایکلین ها مقاوم شده‌اند.

 

همچنین برخی افراد بدون تشخیص اصولی، سرخود به کبوتر داروهایی می‌دهند که می‌تواند سلامت کبوتر را به خطر بیاندازد.

 

بسیاری از عواملی که بر سلامت کبوتر یا پرندگان تاثیر می‌گذارند نامرئی و عمدتا برای صاحب پرنده غیرقابل تشخیص هستند و این بیماری‌ها تنها از طریق معاینه دامپزشک تشخیص داده می‌شود؛

 

اما سوالی که برای صاحبان پرندگان پیش می‌آید این است که بهترین دارو برای عفونت کبوتر چیست و از کجا بایستی بدانیم که کبوتر به این دارو نیاز دارد؟

 

آشنایی با آنتی‌بیوتیک

 

آشنایی با آنتی‌بیوتیک

 

آنتی‌بیوتیک‌ها داروهایی هستند که برای از بین بردن یا توقف میکروب‌ها، درمان بیماری‌ها و پیشگیری از مرگ‌های رایج در کبوتر و پرندگان استفاده می‌شوند.

 

قبل از کشف آنتی‌بیوتیک برای پرندگان، بسیاری از پرندگان در اثر عوامل جزئی مانند سرماخوردگی، گلودرد یا عفونت‌های جزئی جان خود را از دست می‌دادند.

 

پس از کشف آنتی‌بیوتیک برای پرندگان، تعداد مرگ و میر پرندگان به شدت کاهش یافت و زمانی که حرف از بهترین دارو برای عفونت کبوتر می‌شد، بسیاری از دامپزشکان از آنتی‌بیوتیک‌ها نام می‌بردند.

 

توجه داشته باشید که آنتی‌بیوتیک بایستی توسط دامپزشک تجویز شود و استفاده از آن بدون دستور پزشک ممکن است سلامت کبوتر را به خطر بیاندازد.

 

 

تجویز آنتی‌بیوتیک برای کبوتر

 

این دارو معمولا به صورت خوراکی یا قطره چشمی یا تزریقی تجویز توسط دامپزشک تجویز خواهد شد.

 

با این حال یکی از موثرترین و راحت‌ترین راه‌ها برای مصرف آنتی‌بیوتیک، مصرف آن‌ها از طریق آب آشامیدنی است، استفاده از روش محلول در آب بر سایر روش‌های تجویز ارجحیت دارد.

 

از این طریق پرنده می‌تواند به راحتی داروی مورد نیاز خود را مصرف کند، این روش همچنین کنترل دوز دارو را در پرنده آسان می‌کند، البته در این روش مقدار دارو باید بسته به وزن پرنده در مقدار معینی آب حل شود.

 

به همین خاطر توصیه می‌شود که برای استفاده از آنتی‌بیوتیک بایستی نزد دامپزشک بروید تا با توجه به موارد ذکر شده مقدار استفاده از آن را تعیین کند.

 

لینکوپک

 

لینکوپک

 

لینکوپک در لیست بهترین دارو برای عفونت کبوتر به چشم می‌خورد، این یک داروی تزریقی کبوتر است که می‌تواند به صاحبان کبوترها در درمان و کنترل عفونت‌های حاد کبوتر کمک بسزایی کند.

 

تزریق آنتی‌بیوتیک برای کبوتر بهترین گزینه برای ترکیب با تزریق دگزا و تزریق جنتامایسین به نسبت دو به یک است،

 

به طوری که دو میلی لیتر از تزریق جنتامایسین و دو میلی لیتر تزریق لینکوپک و یک میلی لیتر دگزا در سرنگ اضافه شود.

 

هر کبوتر بالغ باید در یک روز 0.2 میلی لیتر تزریق کند و در صورت لزوم این کار را به مدت 3 روز تکرار کنید. ترکیب سه این سه دارو برای کبوتر یک درمان عالی جهت عفونت حاد هاب در کبوتر است.

 

 

مترونیدازول

 

مترونیدازول نیز جزو بهترین دارو برای عفونت کبوتر محسوب می‌شود و می‌تواند در درمان برخی از بیماری‌های دستگاه گوارش، اسهال و … موثر باشد اما به تنهایی همه مشکلات را حل نمی‌کند!

 

گاهی کبوتر به مرحله‌ای می‌رسد که مشکلات و بیماری‌ها یکی پس از دیگری به وجود می‌آید.

 

در این مرحله، نه یک دامپزشک و نه هیچ داروی دامپزشکی نمی‌توانند کبوتر شما را درمان کنند،

 

چون مقاومت کبوتر در برابر داروها زیاد شده و هیچ داروی دامپزشکی کارساز نیست نمی‌کند و باید به داروهای انسانی متوسل شد.

 

اکنون ممکن است به این فکر کنید که برای حل مشکل کبوتر باید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید، اما این روش اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد و احتمال به نتیجه درمان مطلوب نخواهد بود.

 

بهتر است همیشه از داروهای مخصوص حیوانات استفاده کنید و با توجه به تجویز دامپزشک دارو را در زمان مقرر به کبوتر بدهید.

 

از طرفی داروهای مصرفی انسان تاثیر زیادی بر روی کبد کبوتر می‌گذارد که منجر به مرگ زودرس کبوترها نیز می‌شود،

 

بنابراین استفاده از برخی داروهای انسانی برای کبوتر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و به کبوتر آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

 

آنتی‌بیوتیک‌های موثر در درمان عفونت کبوتر

 

آنتی‌بیوتیک‌های موثر در درمان عفونت کبوتر

 

زمانی که برای درمان عفونت کبوتر به بیمارستان دامپزشکی مراجعه می‌کنید، دامپزشک می‌تواند از داروهای مختلفی برای درمان این بیماری استفاده کند.

 

در ادامه با بهترین دارو برای عفونت کبوتر و تعدادی از آنتی‌بیوتیک‌های موثر در درمان عفونت آشنا خواهیم شد.

 

انروفلوکساسین: از این آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت‌های گوارشی، تنفسی، پوستی و عفونت ادرار استفاده می‌شود.

 

انروفلوکساسین جزو آنتی‌بیوتیک‌های قوی به شمار می‌رود و بهترین دارو برای عفونت کبوتر محسوب می‌شود.

 

آلفاتریم: قرص آلفاتریم توسط یک شرکت هلندی تولید می‌شود و در درمان اسهال و تورم مجاری تخم تاثیر بسزایی دارد.

 

باسیتراسین: این آنتی‌بیوتیک به صورت پودری تولید می‌شود و در درمان مسمومیت روده موثر بوده و در رفع استرس نیز تاثیر بسزایی دارد.

 

تارتارات: در بهترین دارو برای عفونت کبوتر میتوان به تایلوزین تارتارات اشاره نمود، این دارو در مقابله با میکروب‌ها تاثیر بسزایی دارد و برای جلوگیری از عفونت‌های عمومی نیز استفاده می‌شود.

 

 

درمان عفونت‌های کبوتر

 

عفونت کبوتر یکی از شایع ترین بیماری‌های کبوتر است، عفونت‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشند. اگر عفونت کبوتر درمان نشود می‌تواند منجر به مرگ کبوتر شود.

 

توجه داشته باشید که ابتدا باید علت عفونت را مشخص کنید و سپس از بهترین دارو برای عفونت کبوتر بهره ببرید تا عفونت‌های دستگاه گوارش و عفونت‌های تنفسی به بهترین نحو درمان شود.

 

 

سخن پایانی

 

اگر متوجه عفونت در کبوتر شده‌اید، بهتر است سریع علائم را بررسی کنید و پس از معاینه لازم بلافاصله با دامپزشک خود تماس بگیرید و یا به بیمارستان دامپزشکی مراجعه کنید تا بعد از شناسایی،

 

اقدامات لازم برای درمان عفونت با بهترین دارو برای عفونت کبوتر صورت گیرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *