دندانپزشکی سگ و گربه

خدمات تخصصی دندانپزشکی سگ و گربه

سلامت دهان و دندان نقش مهمی در سلامت عمومی بدن دارد و دندان برای حیوانات مانند ما انسان‌ها عضوی مهم و حیاتی در پروسه‌ی تغذیه و رشد محسوب می‌شود. امروزه با پیشرفت علم دامپزشکی و گستردگی خدمات درمانی، دندانپزشکی سگ و گربه به یک بخش مستقل در دامپزشکی‌ها تبدیل شده است.

بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور با استفاده از تجهیزات مدرن و به‌روز تمامی خدمات دندانپزشکی سگ و دندانپزشکی گربه را با بهره گیری از متخصصین دندانپزشکی به مراجعه کننده ارائه می‌دهد، برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن نوبت مشاوره و درمان می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید.

Cat dentistry

بخش دندانپزشکی بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور

انجام درمان‌های ریشه در موارد خاص در حیوانات جوان با آناتومی دشوار (ریشه‌های بلند، انحنای ریشه، کانال‌های باز)، انجام روکش‌های فلزی و سرامیکی، ارتودنسی و اصلاح نقایص مادرزادی جراحی لثه و درمان بیماری زیر مجموعه‌ای در سگ و گربه و سایر حیوانات ازجمله دستاوردها و تجربیات این بیمارستان در سال‌های اخیر است.

دندانپزشکی سگ در بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور با متخصصین مجرب بی‌هوشی، همچنین مجهز به دستگاه بی‌هوشی استنشاقی و مانیتورینگ بی‌هوشی، خطر تزریق آرام‌بخش و بی‌هوشی را به حداقل رسانده و مراقبت ویژه‌ای از حیوانات مسن انجام خواهد شد.

همچنین مجهز به دستگاه رادیوگرافی مخصوص دامپزشکی دندان و دهان، دستگاه CR و DR برای تک دندان‌ها و دارای تیوپ رادیوگرافی برای تشخیص مشکلات ریشه و سایر بیماری‌های دندان، فک و صورت است.

همچنین ما به عنوان بیمارستان دامپزشکی شبانه روزی آماده خدمات رسانی به صورت 24 ساعته هستیم تا بتوانیم خدمات باکیفیت ارائه کنیم.

ترمیم پوسیدگی دندان سگ و نصب روکش

دندانپزشکی سگ و گربه در بیمارستان دکتر تقی پور آماده ارائه کلیه خدمات تخصصی در زمینه ترمیم پوسیدگی و روکش اعم از: معاینات دندان، رادیوگرافی فک و دندان، جرم‌گیری دندان با مدرن ترین تجهیزات، ترمیم پوسیدگی و روکش روی ایمپلنت دندان، ترمیم شکستگی، ارتودنسی دندان و درمان‌های مخصوص در ترمیم حفره لثه

بیماری‌های لثه در سگ

بیماری لثه در سگ‌ها و گربه‌ها یکی از شایع ترین بیماری‌ها در این حیوانات است، بیماری‌های لثه می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد.

این بیماری‌ها می‌توانند منجر به مشکلاتی مانند بوی بد دهان، از دست دادن دندان یا نارسایی کبد و کلیه شوند، بنابراین درمان به موقع آن‌ها و مراجعه به بیمارستان دندانپزشکی سگ و گربه امری بسیار مهم تلقی می‌شود.

Dog dentistry

نشانه‌های بیماری دهان و دندان

خونریزی لثه، التهاب لثه، تغییر رنگ لثه، بوی بد دهان، اشکال در جویدن، ترشح بیش از حد بزاق از دهان، ترشح چشم، رسوب روی دندان، غذا نخوردن، کاهش وزن، مالیدن صورت به زمین و اشیا و … علائم ذکرشده از شایع ترین علائم بیماری‌های دهان و دندان در حیوانات (سگ و گربه) است.

اگر از حیوان خود این علائم را دیدید نباید نسبت به آن بی‌اعتنا باشید، درنتیجه سریعا اقدامات لازم برای یافتن علت را انجام دهید، با مراجعه به دندانپزشکی سگ و یک ویزیت کلی از سلامت دهان و دندان حیوان خانگی خود مطمئن شوید.

اهمیت درمان بیماری دهان و دندان دلیل تاکید بر مراقبت‌های دندان حیوانات خانگی و توجه زیاد به بهداشت دهان و دندان حیوانات خانگی چیست؟ آیا بیماری‌های دهان و دندان برای حیوانات خطرناک است؟

اگر حیوانات سالم باشند و مشکل دهان و دندان نداشته باشند، تغذیه بهتر و مناسب‌تری خواهند داشت و اگر خرابی در دندان وجود داشته باشد بر سلامت جسمی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان یا تشدید مشکلات آن‌ها در این زمینه با مراجعه منظم به دامپزشکان و بررسی سلامت دهان و دندان سگ و گربه به آن‌ها کمک می‌کند تا بیشتر عمر کنند.

درنتیجه توصیه می‌شود به سلامت دندان حیوان خود اهمیت دهید و نسبت به مراجعه منظم به دندانپزشکی سگ و گربه جهت انجام معاینات بی‌اعتنا نباشید.

دندانپزشکی گربه

مراقبت‌های دهان و دندان سگ و گربه

برای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان حیوان خانگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مسواک زدن منظم دندان‌های حیوانات خانگی
  • معاینات منظم و دوره‌ای دهان توسط دامپزشک حیوانات خانگی
  • جرم‌گیری دندان حیوانات

برای مسواک زدن حیواناتی مانند گربه و سگ از خمیر دندان‌های مخصوص آن‌ها استفاده کنید. این خمیردندان‌ها حاوی موادی بوده که برای سلامت دندان‌ها بسیار مفید هستند. 

دندانپزشکی سگ و گربه یا پت شاپ ها خمیر دندان‌های حاوی کلرهگزیدین، هگزامتافسفات، گلوکونات و غیره هستند که برای دندان‌های حیوانات خانگی مفید است. فلورایدتراپی یا خمیردندان فلوراید دار برای برخی از مشکلات دندان‌های گربه توصیه می‌شود.

دندانپزشکی سگ

هزینه دندانپزشکی سگ

هزینه دندانپزشکی سگ و گربه به موارد زیادی از قبیل نوع بیماری، سن حیوان، ویزیت و یا جراحی و…بستگی دارد، برای اینکه از هزینه دندانپزشکی حیوان خود مطلع شوید باید به صورت حضوری به بیمارستان دامپزشکی مراجعه فرمایید. همچنین می‌توانید با ما تماس بگیرید و در رابطه با نحوه نوبت دهی و هزینه خدمات مشاوره دریافت نمایید.

سخن پایانی

توصیه می‌کنیم با مشاهده علائم درد دهان و دندان در حیوانات سریعا برای درمان اقدام فرمایید تا سلامت حیوان به خطر نیافتد، همچنین بهداشت دهان و دندان حیوانات را جدی بگیرید.

در این مطلب از بیمارستان دامپزشکی دکتر تقی پور مطالبی در مورد دندانپزشکی سگ و گربه، بیماری‌های دهان و دندان حیوانات، اهمیت درمان بیماری و مراقبت‌های دهان و دندان حیوانات بیان شد. امیدواریم مطالب ذکر شده برایتان مفید باشد.

شماره تماس: ۲۲۳۸۴۸۰۰

صفحه اینستاگرام: dr.taghipour.pethospital@

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *