آموزش کوتاه کردن ناخن سگ

 

آموزش کوتاه کردن ناخن سگ + نکات مهم قبل از انجام کار

 

کوتاه کردن ناخن سگ یکی از مهم‌ترین موارد در نظافت حیوانات است. کوتاه کردن ناخن‌های سگ در خانه به ابزار و دانش خاصی نیاز دارد. این امکان وجود دارد که در هنگام انجام این کار به سگ خود آسیب برسانید یا ناخن‌ها به درستی کوتاه نشوند. در ادامه قصد داریم تا به آموزش کوتاه کردن ناخن سگ بپردازیم پس تا پایان همراه ما باشید.

 

بنابراین، مانند سایر مراقبت‌هایی که از حیوانات خانگی صورت می‌گیرد، کوتاه کردن ناخن سگ در خانه قوانین خاصی دارد که بایستی رعایت شود.

 

کوتاه کردن ناخن سگ یکی از کارهایی است که باید برای سگ خود انجام دهیم. دامپزشکان و آرایشگران در کوتاه کردن ناخن‌ها بسیار حرفه‌ای هستند؛ اما به دلایل زیادی، صاحبان سگ باید بدانند که چگونه این کار را خودشان انجام دهند. برای آموزش کامل کوتاه کردن ناخن سگ در ادامه با ما همراه باشید.

 

Dog nail trimming training

 

آموزش کامل کوتاه کردن ناخن سگ در خانه

 

برای آموزش کوتاه کردن ناخن سگ در منزل به چند نکته اساسی باید دقت کنید. بیشتر مواقع سگ‌ها در محیط بیرون از خانه برای کوتاه کردن ناخن خود آن‌ها را به سطح زمین یا آسفالت می‌کشند؛ اما در خصوص سگ‌های خانگی بعد از بلند شدن، ناخن خم شده و در دست این حیوان فرو می‌رود و احتمال ایجاد زخم و عفونت در این مواقع بالا نمی‌رود.

 

در صورتی که ناخن خم شود راه رفتن برای این موجودات سخت می‌شود، به‌طوری که برای رهایی از این وضعیت در محیط خانه دست و پای خود را به پارکت یا فرش خانه می‌کشند.

 

مرحله اول: پنجه سگ را در اختیار بگیرید، انگشت اشاره زیر ناخن و انگشت شست باید بالای انگشت‌های سگ قرار بگیرد. توجه داشته باشید که پنجه سگ را نه آن‌قدر آرام بگیرید که از دستتان رها شود و نه آن‌قدر محکم که باعث ترس حیوان گردد.

 

مرحله دوم: انگشت اشاره را به سمت جلو و انگشت شست را به‌آرامی به سمت عقب بکشید تا حجم بیشتری از ناخن بیرون بیاید.

 

مرحله سوم: برای کوتاه کردن ناخن در ابتدا باید بدانید که دقیقا از کجا قصد دارید کوتاه شود، سپس با یک حرکت ناخن را کوتاه کنید. توجه داشته باشید که این کار را سریع و محکم انجام دهید.

 

مرحله چهارم: بعدازاینکه تمام ناخن‌ها را کوتاه کردید با سوهان گوشه‌های ناخن را بکشید تا تیزی در گوشه‌های ناخن نمانده باشد.

 

نکات مهم:

 

  • اگر سگ پشمالویی دارید و یا موهای بلندی دارد باید دقت داشته باشید که موها روی ناخن را نپوشانده باشد.

 

  • انتهای ناخن رگ‌هایی خونی وجود دارد، در زمان کوتاه کردن ناخن سگ حواستان به این قسمت باشد.

 

  • هرچه ناخن‌گیر تیزتر باشد کار برایتان راحت‌تر خواهد بود.

 

  • برای سوهان کشی آخر می‌توانید از سوهان برقی استفاده کنید که سرعت و دقت بیشتری نسبت به سوهان دستی دارد.

 

کوتاه کردن ناخن سگ

 

زمان کوتاه کردن ناخن سگ

 

زمان مناسب برای کوتاه کردن ناخن سگتان در خانه چه زمانی است؟ این امر ارتباط مستقیم با سگ شما دارد.

 

رشد ناخن سگ، ساییدگی و شکستن این ناخن‌ها برای هر سگی متفاوت است؛ اما برای تعیین اینکه آیا زمان کوتاه کردن ناخن‌های سگتان فرارسیده است یا نه باید طول ناخن‌های سگ خود را درحالی‌که آزمایش ایستاده است اندازه بگیرید.

 

هنگامی‌که ناخن‌های سگ شما با زمین برخورد می‌کند، می‌توانید به کوتاه کردن ناخن فکر کنید. به‌طورکلی کوتاه کردن ناخن برای همه سگ‌ها باید هر 45 روز یک‌بار انجام شود، البته به میزان رشد ناخن‌ها نیز توجه داشته باشید چون ناخن‌های پشتی کمتر از ناخن‌های جلویی رشد می‌کنند.

 

سوهان ناخن سگ

 

سوهان ناخن یکی از لوازم بهداشتی و زیبایی در مرتب کردن ناخن است. کاربرد این وسیله برای سگ‌ها در مرتب و صاف کردن ناخن بوده و برای منظم و یکدست کردن ناخن سگ استفاده می‌شود.

 

سوهان ناخن دارای درپوش‌های محافظ در مدل‌های گوناگون است که به وسیله این درپوش می‌توان مقدار کوتاهی ناخن سگ را تعیین نمود، با استفاده از این ابزار دیگر دست سگ در زمان کوتاهی ناخن آسیبی نمی‌بیند.

 

ناخن‌گیر مخصوص

 

برای کوتاه کردن ناخن سگ باید از ناخن‌گیر مخصوص استفاده نمود تا آسیبی به سگ وارد نشود، این محصول با توجه به جنس و نوع آن دارای قیمت‌های گوناگونی است که با مراجعه به مراکز فروش لوازم نگهداری حیوانات می‌توانید آن را تهیه کنید.

 

اگر ناخن سگ خونریزی کرد چه کاری انجام دهیم؟

 

از مواردی که هنگام کوتاه کردن ناخن‌های سگ خود در خانه با آن مواجه می‌شوید، بریدگی و ایجاد زخم در ناخن‌های سگ است. در این مورد، اگر خونریزی کم بود از پودرهای مخصوص برای جلوگیری از خونریزی یا پودر بچه استفاده کنید. اگر هیچ کدام از این‌ها در دسترس نیست، از روش زیر بهره ببرید.

 

  • در ابتدا روی ناخن را با یک پارچه تمیز بپوشانید.

 

  • به‌اندازه یک لیوان یک‌بار مصرف در هر ظرفی آرد یا آرد ذرت پرکنید.

 

  • دستمال را از روی زخم و ناخن بردارید و انگشتی که در حال خونریزی است را درون ظرف آرد فرو ببرید.

 

  • اگر چند ثانیه دست را در آرد نگه‌دارید خونریزی بند می‌آید.

 

  • حال بگذارید 10 دقیقه آرد روی دست بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

 

  • توجه داشته باشید که آب داغ و یا آب سرد باعث سوزش زخم روی انگشت سگ می‌شود.

 

سخن پایانی

 

توجه به بهداشت باعث افزایش عمر حیوانات می‌شود، ما در این مقاله شما را با آموزش کوتاه کردن ناخن سگ آشنا کردیم اما این نکته را در نظر داشته باشید که کوتاه کردن ناخن سگ می‌تواند، چالش‌های فراوانی را به همراه داشته باشد به همین دلیل در صورتی که قصد دارید برای انجام این کار از افراد متخصص و مجرب کمک بگیرید می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید و به دامپزشکی دکتر تقی پور مراجعه کنید.

 

شماره تماس: ۲۲۳۸۴۸۰۰

صفحه اینستاگرام: dr.taghipour.pethospital@

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *